Mitt fadderbarn Herene!

Jag har länge velat ha ett fadderbarn, men inte hittat rätt organisation. I de flesta organisationer blir man inte tilldelad ett eget fadderbarn, utan man får stötta en hel by eller skola. Anledningen till att jag vill ha ett eget fadderbarn är att jag även vill kunna använda mig av det i undervisningssyfte. Så att mina elever kan skriva m.m.  Även att jag kanske i framtiden kan få möjligheten att åka och hälsa på mitt fadderbarn. I somras hittade jag en organisation som heter "För barnens bästa". De som har startat och arbetar i organisationen bor i Kristianstad, vilket såklart är extra kul. Biståndsorganisationen är ideell och hela 95% av det man betalar in går till barnen. Organisationen har startat barnhemmet "Lar Siloe" i Munhava, Mocambique. Där bor just nu 104 stycken barn i åldern 3-18 år. På helgerna åker barnen på besök till sina anhöriga, så att de inte ska förlora kontakten.

Mitt fadderbarn heter Herene Tomo Dos Santos. Hon är 10 år och går i klass 5. Båda hennes föräldrar har dött i aids. Herene bor på barnhemmet men åker hem till sin mormor på helgerna. Hon är väldigt duktig i skolan och hennes favoritämne är portugisiska.



Kommentarer
Postat av: Emilia

Men åh vad roligt :) Och vad söt hon är!

Kram

2011-09-25 @ 19:39:56
URL: http://eemiliaas.blogspot.com
Postat av: Jessica

Visst är hon :)

2011-09-25 @ 20:19:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0